De stadscampagne ‘Altijd jouw Utrecht’ heeft twee doelen. Het eerste doel is merkbouw; Utrecht als bestemming een top of mind positie geven in het brein van onze doelgroepen. Het tweede doel is merkactivatie; meerdaags bezoek naar de stad toe trekken. Hoe meer onze doelgroepen bekend zijn met het profiel en aanbod van Utrecht, des te eerder zij voor ons kiezen.
Met de campagne vertellen we via meerdere online- en offline marketingkanalen doorlopend en consequent het merkverhaal van Utrecht (de historische binnenstad, fietsen, cultuur en erfgoed) en over wat er te zien en te doen is. Denk hierbij aan bijvoorbeeld horeca, retail, cultuur en overnachten. Dit laten we terugkomen in aansprekende teksten, video’s en foto’s. Zo zorgen we ervoor dat de boodschap van de campagne bij zoveel mogelijk mensen uit de doelgroep terecht komt en continu wordt herhaald. Waarmee we de houding ten opzichte van een meerdaags bezoek aan Utrecht positief beïnvloeden.
Deze ‘always-on marketing aanpak’ wordt gedurende het jaar versterkt met piekmomenten waarop we extra budget en dus media inzetten. Dit gebeurt aan de hand van evenementen en belangrijke momenten voor de stad.