Een merk geeft inhoud en betekenis. Een sterk merk Utrecht stimuleert bewonerstrots en verbetert onze concurrentiepositie. Dat laatste is belangrijker dan ooit, nu steden en regio’s steeds harder met elkaar strijden om bedrijven, talenten en bezoekers aan te trekken. We werken dan ook continu aan een helder en onderscheidend profiel. Dat doen we niet alleen. Hoe meer we met elkaar hetzelfde verhaal van Utrecht uitdragen, des te meer impact we maken. Help je mee?
Visie
Utrecht is een eeuwenoude stad, maar nog altijd jong van geest. Een stad van makers met een drang tot vernieuwen en verbeteren. Kleine en grote ideeën worden hier werkelijkheid dankzij inspirerende verbindingen, verrassende kruisbestuiving en slimme samenwerking. De droom van Utrecht is om met al die bijzondere kwaliteiten te werken aan gezond stedelijk leven voor iedereen.
Missie
In Utrecht komen mensen en ideeën bij elkaar. In samenwerking maken we de stad van morgen.
Identiteit
De identiteit van Utrecht is die van een verbindende creator. Van games tot maakindustrie: hier wordt overal iets gemaakt, valt overal iets te ontdekken, vind je overal inspiratie. Utrecht brengt mensen, bedrijven en sectoren bij elkaar in inspirerende samenwerkingen. We geven ruimte en steun aan vernieuwers, ontdekkers, makers en ‘early adopters’. We zijn een broedplaats voor ‘gamechangers’. Hier worden ideeën werkelijkheid.
Merkwaarden
Drie merkwaarden geven onze identiteit kleur, bepalen hoé we de dingen doen:
- verbindend
- innovatief
- persoonlijk
Aspiraties
Onze visie gezond stedelijk leven voor iedereen leidt tot drie aspiratiewaarden:
- gezond
- duurzaam
- inclusief