De huisstijl van het merk Utrecht refereert aan Sint-Maarten, beschermheilige van Utrecht stad en regio. Het stadswapen, een rood-wit schild, zou verwijzen naar de rode kleur van de mantel en de witte kleur van de onderrok van Sint-Maarten, die tevoorschijn kwam toen hij de helft van zijn mantel had afgestaan aan een bedelaar. Een daad van barmhartigheid. Van delen en verbinden.

Rationale: delen en verbinden

Dat zie je terug in de huisstijl. Het diagonaal afsnijden van de U, de t en de h in het logo van het merk Utrecht symboliseert het afsnijden van de mantel. De vormentaal trekt die symboliek door: vanuit de diagonale lijnen van enerzijds de U en anderzijds de t en de h ontstaat het grid. Daardoor gaat het logo altijd een letterlijke verbinding aan met de rest van het ontwerp. En ook het lettertype, Euclid Utrecht, sluit aan door – ook hier weer – de t en de h af te snijden.

Huisstijltoepassing

Een veelvuldig en consequent toegepaste Utrecht-huisstijl zorgt voor herkenbaarheid én drukt uit waar Utrecht voor staat. De volledige huisstijl passen we toe als Utrecht logischerwijs de afzender is of kan zijn. Denk aan een stadsbrede campagne of evenement. Meestal gaat het hierbij om samenwerkingen, die de eigen organisatie overstijgen. Utrecht Marketing bewaakt de huisstijl en past deze toe.

Wil je meer weten over de huisstijl, of ben je benieuwd of hij van toepassing kan zijn op jouw project? Neem contact op via huisstijl@utrechtmarketing.nl.

Endorsement

Er gebeurt van alles in onze stad. De projecten en initiatieven die logischerwijs niet Utrecht als afzender kunnen hebben, maar wel het merk Utrecht versterken, voorzien we van een Utrecht-endorsement. Een Utrecht-stempel, als het ware.  Zo geven we die projecten meerwaarde en – andersom – maken die projecten zichtbaar waar Utrecht voor wil staan.

Versterkt jouw project het merk Utrecht en wil je meer weten over het Utrecht-endorsement? Neem contact op via huisstijl@utrechtmarketing.nl.

Neem contact op via 

huisstijl@utrechtmarketing.nl